Skip to content

Persberichten

Het is een heel goed idee: persberichten sturen. Omdat het naamsbekendheid creëert en omdat online geplaatste persberichten zorgen voor hogere Google posities. Het aangewezen middel om een groot publiek te bereiken en daar voordeel mee te doen. Maar hoe zorg je ervoor dat een persbericht gepubliceerd wordt?

Een aantal zaken zijn heel belangrijk bij het schrijven van een persbericht. Ten eerste moet er worden ingespeeld op de actualiteit. Wat is de gebeurtenis en ook: wat wilt u ermee bereiken? Wilt u een product verkopen of wilt u uw naamsbekendheid vergroten? Wie moet het persbericht lezen, oftewel wat is de doelgroep? Een breed publiek of juist heel specifiek? En gaat u ook social media inzetten om het bericht te verspreiden? Kortom, er komt nog wel het één en ander bij kijken waar onze tekstschrijvers u graag bij helpen.

Laat u kansen liggen?

Vaak laten bedrijven kansen liggen op het gebied van media-aandacht. Dat is jammer, omdat er talloze momenten zijn waarop u uw naam bij het publiek bekend(er) kunt maken. Persberichten gaan over grote bedrijfsveranderingen, nieuwe producten of klanten, bijzondere evenementen en noem het maar op. Het is zonde om hier niks mee te doen.

Persbericht-groot

Trek aandacht

Een goed persbericht schrijven kost tijd. Als u deze tijd niet heeft kunt u een beroep doen op ons. Om de belangstelling van een redactie te wekken is een matig persbericht niet voldoende. In goed overleg en met een duidelijk doel voor ogen, stellen wij prikkelende berichten op waarbij we het publiek als uitgangspunt nemen. Wij weten wat werkt en daar laten we u graag van meeprofiteren.

Wilt u gewoon eens vrijblijvend over de voordelen en mogelijkheden praten? Bel of mail ons, wij vinden het altijd leuk om meer inzicht te geven in ons vak.

Waarom u persberichten verstuurt:

  • Groot bereik creëren op een snelle manier
  • Betrouwbaarder en goedkoper dan een advertentie
  • U profiteert van de autoriteit van het medium
  • Online persberichten zijn goed voor Google posities
  • Specifieke doelgroepen benaderen
  • Veel voordelen tegen een kleine investering